کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
کفش مناسب برای کف پای صاف

کفش مناسب برای کف پای صاف

آیا نگران هستید که مشکل صافی کف پا بر توانایی راه رفتن ، دویدن یا کار شما تأثیر بگذارد؟ آیا به دنبال کفش مناسب برای کف پای صاف هستید؟ آیا کفش های معمولی در پایان روز احساس خستگی و درد برایتان ایجاد میکند؟ آیا به دلیل داشتن کف پای صاف  درد در ناحیه پا ، کمر ، استخوان ساق پا و پاشنه ی خود احساس می کنید و نگران عوارض خطرناک ناشی از آن هستید؟ اگر چنین است ، دیگر نگران نباشید تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ابتدا به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید و  برخی تمرینات کف پا را در برنامه روزانه خود بگنجانید و چند جفت کفش طبی متناسب با شرایط پاهایتان به مرکز ارتوپدی تحت نظر آن متخصص سفارش دهید. بله ، به همین سادگی است. کفش هایی با پشتیبانی از قوس به شما کمک می کنند تا درد ناشی از صافی کف پای شما کاهش یابد و از بروز هرگونه آسیب در آینده در پاها ، کمر ، ستون فقرات و سایر قسمت های بدن شما جلوگیری شود. در این مقاله به بررسی ویژگی های کفش مناسب برای کف پای صاف و نحوه ی سفارش آنها میپردازیم.

برای آگاهی از نحوه ی سفارش کفش ها و کفی های طبی مخصوص کف پای صاف از طریق صفحات مجازی قرار گرفته شده در سمت چپ سایت و یا تلفن های تماس موجود در سایت با کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر میر در تماس باشید و با بهره گیری از مشاوره های رایگان بهترین را انتخاب نمایید .

کفش مناسب برای کف پای صاف

پا قلب دوم انسان است و نگهداری و توجه به مشکلات موجود در آن بسیار حائز اهمیت می باشد.به طوری که اگر این عضو مهم بدن دچار مشکل شود همه ی فعالیت های روزانه ما دچار اختلال میشود و کیفیت زندگی ما به خطر می افتد.اگر کف پای شما صاف است پس قطعا نیازمند رسیدگی دارد و استفاده از کفش مناسب باید در دستور کار قرار بگیرد. کفش مناسب برای کف پای صاف باید دارای ویژگی هایی باشد که در قسمت بعدی این مقاله به آنها میپردازیم.همچنین شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این کفش ها را باید از کجا تهیه کرد. در ادامه خواهیم گفت که برای تهیه این کفش ها باید چه متخصصی مراجعه کرد.

ویژگی های کفش مناسب برای کف پای صاف

اکنون که ساده ترین و موثرترین روش برای بهبود درد صافی کف پا را می دانید ،بیایید برخی از فاکتورهایی که کفش مناسب برای کف پای صاف دارد را بررسی کنیم.

1.پشتیبانی مناسب از قوس

کفش مناسب برای کف پای صاف که توسط متخصص ارتوپدی طراحی و تولید میشد، بهترین پشتیبانی از قوس را دارد. کفش هایی که از قوس به خوبی پشتیبانی می کنند ، از تاندون ها ، رباط ها ، زانوها و قسمت بالای بدن شما به خوبی محافظت می کنند و در نتیجه خیال شما را راحت می کنند که در طول زندگی خود دچار مشکلات ناشی از کف پای صاف نمیشوید.بعلاوه این کفش ها بهتر است تا قسمت بالای مچ پا شما را پوشش دهند.

2.سفت و محکم

بهترین کفش ها برای کف پای صاف کفشی است که سفت و محکم باشد. کفش های سفت و سخت بیشتر از کفش هایی که به راحتی خم می شوند از پای شما پشتیبانی می کنند.

3.ثبات پاشنه

برای جلوگیری از فشار در قوسهای افتاده و سایر قسمتهای پاها ، باید پاشنه هایتان ثابت باشد. بنابراین ، کفش هایی که دارای پشتیبانی قوس خوبی هستند نیز باید دارای یک قسمت پاشنه محکم باشند که باید تقریباً نزدیک لبه های پاشنه شما باشد. اگر ناحیه پاشنه شل باشد ، ممکن است به جلو و عقب بلغزد و در نتیجه آسیب بیشتری به پاها ، زانوها و مچ پا وارد کند.

متخصصین ارتوپدی با تولید و طراحی کفش هایی که سه فاکتور بالا را دارا هستند به بهبود درد های ناشی از کف پای صاف میپردازند.

فواید کفش طبی برای کف پای صاف

پاهای ما  دارای ساختارهای پیچیده ای است که از 26 استخوان ، 33 مفصل و بیش از 120 رباط تشکیل شده است و آنها هستند که وزن بدن ما را در طول روز تحمل می کنند. جای تعجب نیست که این مفاصل نیاز به توجه و مراقبت ویژه ای نیاز دارند ، به خصوص اگر قوس مناسبی نداشته باشند.

در طول روز هنگامی که مشغول راه رفتن ، دویدن یا حتی ایستادن هستید ، پاها ، مچ پا ، زانوها و ران شما را فشار زیادی را تحمل می کنند و استفاده از کفش نامناسب این فشار را چندین برابر میکند. ارتفاع قوس در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد ممکن است به هیچ وجه قوس نداشته باشند یا به دلایل مختلفی مانند افزایش سن ، چاقی ، بارداری ، آرتریت روماتوئید ، دیابت ، آسیب پا یا مچ پا و یا به دلیل برخی اختلالات عضلانی و عصبی خاصیت کشش قوس خود را از دست داده باشند. از آنجا که قوس مناسب در کف پا فشار ناشی از کارهای روزمره ما را به خود جذب می کند ، نداشتن آنها (به عنوان مثال صافی کف پا) می تواند باعث ناراحتی یا درد شود.از این رو استفاده از کفش های معمولی و غیر طبی در این افراد با گذشت زمان اختلالاتی فراوانی را در ناحیه کمر،پاها و ستون فقراتشان ایجاد میکند و به همین دلیل استفاده از کفش های طبی ساخته شده توسط متخصصین ارتوپدی توصیه میشود.

چنین کفشهایی از کف پای صاف پشتیبانی می کنند و درد و خستگی ناشی از کف پای صاف را کاهش می دهند. همچنین کفش هایی که دارای پشتیبانی قوس خوبی هستند می توانند احتمال آسیب دیدگی افراد مبتلا به کف پا صاف را به حداقل برسانند. کفش مناسب برای کف پای صاف همچنین قادرند آسیب های وارد شده به زانو ، پاشنه ، مچ پا و مفصل ران شما را به دلیل صافی کف پا به حداقل برسانند. حتی اگر از درد صافی کف پا رنج نمی برید ، باز هم می توانید آنها را بپوشید تا از بروز هرگونه مشکل در آینده جلوگیری کنید. در مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند که کفش ها و کفی های کف پا صاف برای تثبیت تعادل ایستادن در افراد موثر هستند.

لطفا توجه داشته باشید که پوشیدن کفش هایی با پشتیبانی از قوس خوب می تواند به شما در رفع مشکلات کف پای صاف کمک کند اما آنها نمی توانند کف پای صاف شما را درمان کنند و شما باید تحت نظر متخصص ارتوپدی قرار بگیرید. با این حال ، آنها می توانند از شما در برابر بسیاری از مشکلات آینده مانند آتل های مفصل ران ، التهاب مفصل آشیل ، ورم کف پا ، سندرم تونل تارس و سایر مشکلات پا محافظت کنند. بنابراین ، سرمایه گذاری برای مراجعه به متخصص ارتوپدی و سفارش کفش مناسب برای کف پاس صاف یک تصمیم عاقلانه است.

نحوه ی تهیه کفش مناسب برای کف پای صاف

کفش مناسب برای کف پای صاف

نحوه ی تهیه کفش مناسب برای کف پای صاف بسیار ساده است.برای تهیه کفش مناسب برای کف پای صاف باید مراحل زیر را انجام دهید.

1.در گام اول شما میبایست جهت تشخیص مشکل کف پای صاف به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

2.در گام دوم پزشک ارتوپد پاهای شما را بررسی کرده و عارضه را تشخیص میدهد.

3.در گام سوم متخصص ارتوپدی کف پای شما را با اسکنر اسکن کرده و همه ی اطلاعات و ابعاد پای شما را یادداشت می نماید.

4.در گام آخر کفش طبی مناسب برای پاهای شما را براساس مشخصات پاهایتان طراحی و تولید می نماید.

اگر کف پاهای صافی دارید استفاده از کفش های طبی در بهبود درد ها و تیرکشیدن های ناشی از این مشکل کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

سخن پایانی

کفش مناسب برای کف پای صاف دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از کفش های دیگر متمایز میکند و به بهبود درد ناشی از کف پای صاف کمک میکند.برای سفارش این کفش ها باید به متخصصین ارتوپدی که مجهز به ابزار طراحی و تولید ابزار طبی هستند مراجعه نمایید و با تهیه آنها خود را از درد های ناشی از کف پای صاف خلاص کنید.

کلینیک دکتر میر با دارا بودن برترین متخصصین کشور و همچنین پیشرفته ترین و مرغوب ترین مواد اولیه و ابزار برای طراحی و تولید کفش های طبی همواره در رتبه اول ساخت زیباترین و طبی ترین کفش های طبی در جهت بهبود وضعیت کف پای صاف قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید