کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت

عمل جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت توسط متخصصین ارتوپدی انجام میشود.این روش درمانی در صورت مراجعه به موقع به پزشک کم خطر است.ناخن های انگشت پا زمانی که به داخل گوشت اطرافش نفوذ می کنند، یک وضعیت دردناک پیش می آورند که باعث قرمزی ، تورم و حتی عفونت می شود و در صورت عدم درمان به موقع عوارض مختلفی همچون گسترش عفونت،درد بسیار شدید و حتی در موارد شدیدی قطع عضو ایجاد میکنند.علل پیدایش این مشکل از تکنیک های غلط گرفتن ناخن و کفش های نامناسب تا حالت وارد شدن ضربه متفاوت است.ما در این مقاله به بررسی مراحل جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت میپردازیم و همچنین روش های جلوگیری از بروز این مشکل را بررسی می نماییم.

 

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت

 

برای آگاهی از تازه ترین و پیشرفته ترین درمان ها و همچنین دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک ارتوپدی دکتر میر از طریق تلفن های تماس موجود در سایت و همچنین پیوستن به صفحات مجازی موجود در سمت چپ سایت با ما در تماس باشید.

 

درمان ناخن فرو رفته در گوشت

درمان ناخن فرو رفته در گوشت با استفاده از جراحی یک روش ایمن و موثر است که تحت شرایط استریل توسط تیم باتجربه متخصصین ارتوپدی در یک کلینیک پا انجام می شود. در مقایسه با سایر روش های درمان ناخن وارد شده در گوشت ، این روش با حداقل زمان بهبودی و ناراحتی پس از عمل همراه است.این روش نیازی به بستری در بیمارستان ندارد.در قسمت بعد به بررسی دقیق مراحل جراحی ناخن پا میپردازیم.

مراحل جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت

ارزیابی اولیه در یک قرار جداگانه با پزشک ارتوپدی قبل از قرار ملاقات با پزشک ارتوپدی برای جراحی ناخن ضروری است. در این قرار ملاقات ، متخصص ارتوپدی ناخن انگشتان پا شما را معاینه کرده و شرح حال پزشکی مفصلی می گیرد تا بفهمد آیا جراحی ناخن پا برای شرایط شما مناسب است یا خیر. آنها سپس این روش را به طور عمیق برای شما توضیح می دهند ، درمورد هزینه های مربوط به شما نقل قول می کنند و قرار ملاقاتی برای جراحی ناخن برایتان در نظر میگیرند.

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت یک روشی ساده برای درمان این مشکل است که توسط متخصصین ارتوپدی تحت شرایط استریل در کلینیک ها انجام می شود. برای این قرار ملاقات باید صندل به همراه داشته باشید زیرا بعد از جراحی پانسمان بر روی انگشت خود خواهید داشت  بهتر است از صندل استفاده نمایید.

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت شامل روش ساده 4 مرحله ای زیر است:

  • در مرحله اول تزریق بی حسی موضعی به انگشت پا انجام می شود.
  • در مرحله دوم قسمت داخلی ناخن از ریشه بریده میشود.
  • در مرحله سوم بستر ناخن برای جلوگیری از رشد مجدد قسمت متخلف ناخن ، از نظر شیمیایی استریل می شود.
  • در مرحله چهارم و آخر انگشت پا تمیز و به طور مناسب با ضد عفونی کننده پوشیده شده است تا عفونت بعد از عمل به حداقل برسد.

بعد از جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت چه باید کرد؟

پزشک متخصص ارتوپدی 1 هفته پس از جراحی قرار ملاقاتی برای معاینه وضعیت انگشتتان برای شما تعیین می کند. در این قرار ملاقات ، پزشک متخصص ارتوپد برای اطمینان از عدم رشد مجدد یا عفونت ، روند بهبودی انگشتان پا را بررسی می کند. قرار ملاقات برای معاینه مجدد معمولاً 3 تا 4 هفته پس از جراحی برنامه ریزی می شود.برای داشتن حداقل عفونت و اطمینان از بهبودی صد در صد ناخن پا در داخل بدن ، بسیار مهم است که در این جلسات با پزشک خود ملاقات کنید. عدم مراجعه ، تضمین بهبودی پس از جراحی ناخن شما را از بین میبرد و ممکن است به مشکلاتی همچون عفونت و رشد مجدد مبتلا شوید.

بعد از جراحی ناخن فرو رفته در گوشت لازم است انگشت و پانسمان را به مدت 2 روز خشک نگه دارید و صندل های انگشتی باز بپوشید. پس از برداشتن پانسمان می توانید دوباره به کفش های عادی برگردید و فعالیت های زندگی روزمره را از سر بگیرید.

اکثر بیماران دریافتند که می توانند بیشترین فعالیتهای ورزشی را بعد از 2 هفته از سر بگیرند ، در حالی که بهبود کامل انگشت شست پا تقریباً 6-8 هفته طول می کشد.در این مورد حتما با پزشک متخصص خود صحبت می کنید

علل فرو رفتن ناخن در گوشت

گرفتن نادرست ناخن

کوتاه کردن ناخن های پا یا لبه های آن به شکل بسیار عمیق ، پوست را تشویق می کند تا روی ناخن شما جمع شود و باعث رشد ناخن در گوشت شود.

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت

کفش تنگ

استفاده از کفش تنگ و نامناسب باعث افزایش فشار بر روی پوست اطراف ناخن انگشت شما می شود ، این باعث اصطکاک و تحریک پوست بر روی ناخن پا شده که منجر به رشد ناخن در گوشت می شود.

ضربه مستقیم

معمولاً وارد شدن ضربه به انگشت پا یا انداختن جسم سنگینی روی ناخن پا می تواند منجر به آسیب ناخن و یا آسیب یک ناخن در حال رشد باشد.

عرق پا و بهداشت نامناسب

عدم رعایت بهداشت وتعریق بیش از حد پا موجب نرم شدن پوست اطراف ناخن میشود.اگر پوست اطراف ناخن های پا نرم باشد فرو رفتن ناخن در گوشت راحت تر است.

شکل طبیعی ناخن

برخی از افراد اشکال پا را از والدین خود به ارث می برند. اشکال خاصی از پا می تواند باعث شود بستر ناخن با افزایش منحنی در یک طرف یا هر دو طرف رشد کند و یک ناخن را درگیر ایجاد کند که به احتمال زیاد تحت فشار و ضربه بیشتری قرار می گیرد.این شکل پا میتواند منجر به فرو رفتن ناخن در گوشت شود.

چگونه می توان از فرو رفتن ناخن در پا جلوگیری کرد؟

گرفتن درست ناخن

ناخن های خود را درست کوتاه کنید.گوشه ناخن باید بالای پوست دیده شود. بریدن عمیق ناخن های پا مانع از رشد ناخن های پا نمی شود و فقط باعث بدتر شدن آنها می شود. همچنین بهتر است ناخن های پا را بعد از استحمام یا دوش گرفتن وقتی نرم هستند ، بگیرید.

استفاده از کفش مناسب و رعایت بهداشت عمومی پا

رشد ناخن های پا در میان نوجوانان رایج است ، اطمینان حاصل کنید که آنها جوراب های خود را به طور منظم عوض می کنند و از کفش های مناسب و طبی استفاده می کنند.اگر مستعد رشد و نمو ناخن های پا هستید کفش های طبی انتخاب کنید. از پوشیدن کفش های قدیمی که باعث خیس و نمناک بودن پاها می شود، خودداری کنید. برای تهیه کفش های طبی فقط کافیست به یک کلینیک ارتوپدی مراجعه نمایید و پس از معاینه پاهایتان توسط پزشک ارتوپدی کفش طبی دلخواهتان را سفارش دهید.پوشیدن کفش های طبی ساخته شده توسط بهترین متخصصین ارتوپدی و مراجعه به پزشک منجر به بهبود وضعیت ناخن های شما شود. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش با کلینیک دکتر میر تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

جراحی فرو رفتن ناخن در گوشت توسط متخصصین ارتوپدی انجام میشود. همانطور که ذکر شد این روش کم خطر است و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد.مهمترین بحث در مورد درمان این عارضه اقدام به موقع است زیرا هرگونه سهل انگاری و عدم توجه به این مشکل می تواند خطرناک جبران ناپذیری همچون عفونت شدید انگشت و یا حتی در مواردی قطع عضو را به وجود بیاورد.پس اگر دچار این مشکل شده اید هرچه سریعتر زمان ملاقاتی را با پزشک ارتوپدی در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید