جراحی ناخن

جراحی ناخن یکی از عمل های ساده ای است که در صورت نادیده گرفتن آن ممکن است به یک مشکل پیچیده تبدیل شود.شما میتوانید با مراجعه به موقع به متخصص ارتوپدی این جراحی ساده را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید و از بروز مشکلات خطرآفرینی که به عفونت پا و یا قطع شدن انگشت منجر میشود جلوگیری نمایید. مشکلاتی که میتواند دلیل جراحی ناخن شود در ادامه به آنها پرداخته شده است.همچنین عوارض ناشی از این عمل در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه آورده شده است.برای آگاهی از این اطلاعات مهم قبل از اقدام به جراحی تا پایان مقاله همراه ما باشید.

جراحی ناخن

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و جراحی ناخن و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

جراحی ناخن و مراحل انجام آن

برای جراحی ناخن پا باید به متخصص ارتوپدی و کلینیک پا مراجعه کرد.جراحی ناخن سه مرحله دارد که به شرح زیر می باشد:

1. به شما آمپول بی حسی موضعی زده می شود که باعث بی حسی انگشت شما می شود.

2. هنگامی که انگشت پا بی حس شد ، پزشک ارتوپدی با توجه به وضعیت ناخن تمام یا بخشی از آن را برداشته و از یک ماده شیمیایی برای از بین بردن مشکل ناخن استفاده می کند. این به طور معمول تضمین می کند که ناخن دارای اسیب دوباره رشد نمی کند.

3. سپس یک پانسمان روی انگشت پا بسته می شود و شما می توانید به طور معمول راه بروید اگرچه به شما توصیه می شود در حالی که انگشت پا بی حس است رانندگی نکنید.

عمل ناخن حدود یک ساعت طول می کشد (از لحظه ورود به کلینیک و خروج از آن).

چه مشکلاتی باعث جراحی ناخن میشود؟

جراحی ناخن رویکرد متداولی در مدیریت ناخنهای دارای مشکل نیست اما در مواردی تنها راه حل جراحی است. وقتی که ناخن رشد کرده با وجود اقدامات محافظه کارانه به رشد در داخل پوست ادامه یابد تنها راه جراحی است.

مشکلاتی که میتواند منجر به جراحی ناخن شود به شرح زیر می باشد:

• سفت شدن پوست اطراف ناخن و ماندگاری و بدتر شدن آن
  • رشد ناخن در پوست و گوشت
  • درد و حساسیت ، به ویژه با فشار
  • خون ریزی
  • آسیب دیدگی
  • عفونت باکتریایی: علائم شامل افزایش دما، قرمزی ، تخلیه چرک و / یا بوی بد است. در حالی که نادر است ، عفونت می تواند فراتر از ناخن و پوست گسترش یابد ، و ممکن است استخوان ، مفاصل را درگیر کند یا در خون پخش شود از این رو ضرروریست در صورت مشاهده در اسرع وقت تحت نظر متخصص ارتوپدی قرار گرفت.
  • مرگ بافتی

جراحی در نظر گرفته شده است تا این موارد را از بین ببرد یا در صورت بروز آنها به بهبود آنها کمک کند. همچنین می تواند از رشد مجدد ناخن با مشکل قبلی جلوگیری کند.

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به پیدایش این مشکلات و در پی آن جراحی شود. از جمله:

• ضربه به ناخن
  • کفش نامناسب
  • عفونت های قارچی ناخن
  • افزایش سن
  • استعداد ارثی
  • برخی شرایط پزشکی مانند بیماری های ریوی ، مشکلات گردش خون و دیابت

برخی از این عوامل ممکن است پزشک ارتوپد شما را وادار کند که عمل جراحی رشد ناخن را زودتر از موعد انجام دهد. شما باید هنگام بهبودی به دست یا پایی که جراحی شده استراحت دهید.

آیا بعد از جراحی، ناخن دردناک خواهد بود؟

برخی از بیماران ممکن است پس از از بین رفتن  تاثیر ماده بی حس کننده ، اندکی احساس ناراحتی کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، دوزهای معمول مسکن معمولاً برای کاهش ناراحتی کافی است. توصیه می شود در روز عمل کفش های آزاد به همراه داشته باشید.اگر پزشک ارتوپدی شما ماهر باشد این جراحی با درد بسیار کمی همراه خواهد بود.

خطرات جراحی ناخن پا چیست؟

عمل برداشتن ناخن پا ساده است و به طور کلی بی خطر است. با این حال ، برای تصمیم گیری آگاهانه و رضایت خود ، باید از عوارض جانبی احتمالی و خطر عوارض این روش آگاه باشید.برای آگاهی از این عوارض به قسمت بعئ در همین مقاله بروید.

اثرات جانبی عمل ناخن

تا چند روز بعد انگشت شما احساس درد ، سفتی و تورم خواهد کرد. بستر ناخن شما ممکن است برای چند هفته بعد از درمان تغییر رنگ بدهد و مایل به خاکستری شود. اینها تأثیرات ناخواسته و موقت است.هرچه پزشک ارتوپدی شما با تجربه تر باشد همین اثرات نیز کاهش می یابد.

عوارض جراحی ناخن پا

بیشتر افراد عوارض حادی را تجربه نمیکنند. عوارض احتمالی هر عمل شامل عفونت ، خونریزی بیش از حد یا واکنش غیر منتظره به ماده بیهوشی است.این عوارض نادر است و بیشتر افراد دچار آن نمیشوند.

عوارض خاص این عمل نیز کم نظیر است. ممکن است ناخن انگشت پا دوباره رشد کند. اگر سلولهای ناخن در جای خود باقی بمانند این احتمال بیشتر است. خطرات دقیق خاص شماست و برای هر شخص متفاوت است. از پزشک ارتوپدی خود بخواهید تا توضیح دهد که چگونه این خطرات برای شما به حداقل میرشد.

برای عمل ناخن به چه پزشکی باید مراجعه کرد؟

برای جراحی ناخن ضروریست قبل از پیشرفت علت و حاد شدن مشکل به متخصصین ارتوپدی مراجعه نمایید.پزشک ناخن شما را معاینه کرده و در صورت نیاز به جراحی این عمل را در اسرع وقت برایتان انجام میدهد.

جراحی ناخن

مشکلاتی که منجر به جراحی ناخن میشوند خطرناک هستند و در صورت عدم رسیدگی به موقع میتوانند به شدت خطر آفرین شوند.از این رو توصیه اکید ما این است در صورت مشاهده هرگونه صدمه در ناخن خود سریعا جهت معاینه به متخصصین باتجربه ارتوپدی مراجعه نمایید تا از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری شود.