کلینیک تخصصی دکتر میرپا
کلینیک تخصصی
دکتر میرپـا
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
تزریق ژل به زانو

تزریق ژل به زانو

برای درمان مشکلات مرتبط به زانو درد راه حل های درمانی متفاوتی وجود دارد. تزریق ژل به زانو از جمله روش های درمانی موثر و مفید در جهت بهبود مشکلات زانو می باشد.اگر درد زانو دارید مراجعه به متخصص ارتوپدی در گام اول باید در اسرع وقت صورت پذیرد.زیرا زانو عضوی آسیب پذیر است و در صورت وجود مشکل جدی در آن هرگونه سهل انگاری در مراجعه به پزشک ارتوپدی میتواند شما را به سمت ناتوانی و آسیب های جدی و درمان نشدنی بکشاند.پس در صورت مشاهده این درد در قدم اول به متخصص مراجعه کنید.ما در این مقاله به بررسی روش تزریق ژل به زانو در جهت درمان زانو درد میپردازیم.کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان زانو درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

تزریق ژل به زانو چیست؟

مفاصل سفت و دردناک برای بیشتر ما واقعیتی است که هر چه پیرتر می شویم با آن رو به رو میشویم. به طور معمول ، بدن ما روان کننده های طبیعی ترشح می کند که اصطکاک بین سطوح مفصل را کاهش می دهد. آرتروز زانو اصطکاک در مفصل را افزایش می دهد و باعث می شود لایه های محافظ غضروف در سطح مفصل به آرامی از بین بروند. این روش برای آرتروز زانو حاوی اسید هیالورونیک است که می تواند با بهبود روغن کاری مفصل را تسکین دهد. درمان هایی که با هدف کاهش اصطکاک مفصل انجام می شوند به عنوان مکمل ویسکوز نیز شناخته می شوند. به گفته متخصصان ارتوپدی اگر در ورزش ، تغییر رژیم غذایی و سایر داروهای مسکن موفق به درمان نشده اید ، این روش درمانی می تواند برای شما مناسب باشد.

 

تزریق ژل به زانو چگونه کار می کند؟

ماده موثره موجود در تزریق ژل برای آرتروز زانو ، اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن ما تولید می شود. این یک جز اصلی در مایع مفصلی روان کننده است که در بسیاری از مفاصل ما وجود دارد. در زانوهایی که دچار آرتروز هستند ، کیفیت اسید هیالورونیک با گذشت زمان کاهش می یابد.اسید هیالورونیک با کیفیت پایین بر قوام مایع سینوویال تأثیر می گذارد و کیفیت روانکاری و جذب شوک آن را کاهش می دهد.

  • مزیت اصلی تزریق اسید هیالورونیک به مفاصل ، روانکاری بیشتر است.
  • اسید هیالورونیک “ضد اکسیداتیو” است. این بدان معنی است که می تواند با تجمع مواد مضر در مفصل زانو مقابله کند.
  • اسید هیالورونیک ممکن است التهاب داخل مفصل را کاهش دهد و سفتی و درد ناشی از آرتروز را برطرف کند.

این روش درمانی بسته به نوع محصول مورد استفاده توسط پزشک ارتوپدی متفاوت است. در بعضی موارد یکبار تزریق انجام میشود در حالی که سایر موارد به 5 تزریق هفتگی پشت سر هم نیاز دارند. تزریقات خود سریعاً انجام می شود زیرا محلول و محل تزریق نیاز به آماده سازی زیادی ندارد. از آنجا که این یک روش سرپایی است ، شما می توانید پس از اتمام روش از کلینیک خارج شوید و به فعالیت های خود بپردازید.

 

تزریق ژل به زانو چقدر می تواند تسکین درد ایجاد کند؟

تحقیقات در مورد تزریق اسید هیالورونیک بسیار بیشتر از تحقیقات تزریق پلاسمای غنی از پلاکت و سلول درمانی است. با این حال ، بخش عمده ای از آن توسط صنعت حمایت می شود و روشهای استفاده شده بین مطالعات بسیار متفاوت است. با وجود این ، مجموعه تحقیقات انجام شده تا به امروز نشان می دهد که اسید هیالورونیک می تواند 24٪ کاهش درد بیشتری نسبت به تزریق سالین دارونما 5 در هفته های 1-4 پس از تزریق ایجاد کند. در 5-13 هفته ، مزایا ممکن است حتی بیشتر باشد. برخی مطالعات تا 43٪ در کاهش درد نسبت به تزریق دارونما سودمند بوده است. یک مطالعه اخیر نشان داد بیمارانی که آمپول ژل برای آرتروز زانو تزریق کرده اند ، می توانند به طور متوسط ​​جراحی زانوی خود را 7/8 ماه به تأخیر بیندازند و یا کاملا بهبودی حاصل شود.

تزریق ژل به زانو

آیا برای من خوب است؟

مانند هر روش درمانی برای آرتروز زانو ، این روش در برخی از افراد بهتر از دیگران پاسخ می دهند. تقریباً 50٪ بیماران پس از تزریق ژل بهبود قابل توجهی در عملکرد زانو و درد دارند. تحقیقات زیادی برای درک ویژگی های افرادی که به طور مداوم به تزریق ژل به زانو پاسخ خوبی می دهند ، انجام شده است .

تزریق ژل به زانو

اگر قصد تزریق ژل برای آرتروز به زانو را دارید باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید و پزشک بهترین روش درمانی را برایتان تجویز کند و تشخیص دهد که آیا این روش برای شما میتواند اثر بخش باشد و یا خیر.

هزینه درمان

برای آگاهی از هزینه درمان تزریق ژل به زانو باید با کلینیک ارتوپدی مورد نظرتان تماس حاصل نمایید و قیمت آن را جویا شوید.کلینیک دکتر میر با دارا بودن مجرب ترین پزشکان ارتوپدی همواره در رتبه اول رضایت بیمارانی که تزریق ژل به زانو انجام داده اند قرار گرفته است.برای اطلاع از قیمت ها از طزیق تلفن تماس با کلینیک میر در تماس باشید.

 

عوارض جانبی و خطرات

تزریق ژل برای آرتروز زانو توسط اکثر بیماران به خوبی جواب داده و مفید بوده است. شایعترین عوارض جانبی تورم موضعی مفصل و سفتی بلافاصله پس از تزریق است. بعد از 1-2 روز این مسائل به طور معمول حل می شوند. در موارد نادر ، تزریق ژل می تواند واکنش التهابی کاذب را القا کند ، در نتیجه علائمی از جمله تب و فشار خون پایین ایجاد می شود. در صورت عدم درمان ، این امر می تواند باعث درد طولانی مدت و التهاب مفصل طولانی مدت پس از تزریق اولیه شود.اما در کل این روش بسیار ایمن است و اگر توسط متخصص ارتوپدی خوب انجام شود هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارد.

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان زانو درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید