تشخیص کف پای صاف در کودکان

فرآیند تشخیص کف پای صاف در کودکان توسط متخصصین ارتوپدی صورت میگیرد.اگر احساس می کنید کودک شما کف پای صاف دارد به منظور جلوگیری از آسیب به کمر و پای فرزندتان در اسرع وقت به پزشک ارتوپدی جهت تشخیص و ارائه راه حل برای بهبود شرایط مراجعه نمایید.

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت کلیک نمایید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

تشخیص کف پای صاف در کودکان

وقتی کودکی با کف پای صاف می ایستد ، قوس پای او کاملا  از بین می رود و کف پایش صاف به نظر میرسد. هنگام نشستن یا هنگامی که کودک روی نوک انگشتان است ، قوس دوباره ظاهر می شود. این وضعیت هر دو پا را درگیر می کند.

کف پای صاف در کودکان شایع است. این وضعیت معمولاً بدون درد است و در راه رفتن یا شرکت در ورزش اختلال ایجاد نمی کند. اگر پای صاف کودک شما درد و ناراحتی ایجاد نمی کند ، جای نگرانی ندارد.اما اگر دردناک باشد و انجام کارهای روزانه را  برای کودک مختل کند باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و پای کودک شما مورد بررسی قرار بگیرد زیرا تشخیص کف پای صاف در کودکان فقط با مراجعه به پزشک ارتوپدی امکان پذیر است.

تشخیص کف پای صاف در کودکان

برای تشخیص کف پای صاف در کودکان ، پزشک ارتوپدی کودک شما را معاینه فیزیکی می کند تا نوع کف پای صاف کودک شما را که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد ، تشخیص دهد.

اگر فرد دیگری در خانواده دارای کف پای صاف است ، به پزشک ارتوپدی اطلاع دهید ، زیرا این ممکن است یک بیماری ارثی باشد. پزشک ارتوپدی شما باید در مورد هر گونه بیماری عصبی یا عضلانی شناخته شده در کودک شما اطلاعاتی کسب کند.

پزشک به دنبال الگوهای سایش در کفش های روزمره کودک شما خواهد بود. او ممکن است از فرزند شما بخواهد که بنشیند ، بایستد ، انگشتان پا را هنگام ایستادن بالا بیاورد و روی پنجه پا بایستد تا بتواند تشخیص کف پای صاف در کودکان را به درستی انجام دهد.پس از معاینه پزشک ارتوپدی ممکن است برای فرزندتان کفش طبی تجویز نماید. کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و ساخت بهترین و مرغوب ترین کفش و کفی های طبی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت و آگاهی از هزینه ساخت کفش طبی و سفارش کلیک کنید.

کف پای صاف در کودکان

کف پا صاف و انعطاف پذیر نوعی پای طبیعی در نظر گرفته می شود. عضلات و مفاصل یک کف پای صاف به طور معمول کار می کنند. بیشتر کودکان با قوس بسیار کم در پا متولد می شوند. با رشد و راه رفتن ، بافت های نرم پایین پا سفت می شوند که به تدریج قوس پا را شکل می دهند. کودکان مبتلا به کف پا صاف و انعطاف پذیر اغلب تا 5 سالگی یا بیشتر شروع به ایجاد قوس نمی کنند. بعضی از کودکان هرگز قوس ایجاد نمی کنند.

اگر کف پا صاف و انعطاف پذیر تا دوران بلوغ ادامه یابد ، کودک ممکن است درد در پایین پا را تجربه کند. اگر پاهای صاف کودک باعث درد مداوم می شود باید با پزشک ارتوپد مشورت شود تا از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید.

درمان کف پای صاف در کودکان

درمان غیر جراحی

درمان کف پا صاف و انعطاف پذیر فقط در صورتی که کودک شما از این بیماری ناراحتی داشته باشد لازم است.

پس از آنکه تشخیص کف پای صاف در کودکان صورت گرفت پزشک ارتوپدی ممکن است یکی از درمان های زیر را برای کودکتان در نظر بگیرد.

تمرینات کششی

اگر کودک شما به دلیل فعالیت ، درد یا خستگی در پا ، مچ پا یا پا دارد ، ممکن است پزشک ارتوپدی تمرینات کششی را توصیه کند.

استفاده از کفش و کفی طبی

در صورت ادامه ناراحتی ، پزشک ارتوپد ممکن است  کفش طبی را توصیه کند. تکیه گاه های نرم ، محکم و قوسی ممکن است به کاهش درد و خستگی پای کودک شما کمک کند. همچنین کفی طبی می توانند عمر کفش های کودک شما را افزایش دهند. اگر قصد تهیه کفش و یا کفی طبی برای فرزندتان را دارید با کلینیک دکتر میر تماس حاصل نمایید.این کلینیک پیشرفته ترین کلینیک ارتوپدی برای ساخت و تولید کفش و کفی های طبی می باشد.برای سفارش و یا آگاهی از قیمت ها و مشاوره رایگان کلیک نمایید.

درمان جراحی

گاهی اوقات ، درمان جراحی ممکن است برای یک نوجوان با درد مداوم توصیه شود. جراحی به طور معمول برای ایجاد قوس در پا و طولانی شدن تاندون ها انجام می شود که ممکن است سفت باشد و باعث درد شود. جراحی معمولاً به صورت مرحله ای انجام می شود. سپس یک پا اصلاح می شود ، پس از چندین ماه بهبودی ، جراحی دوم انجام می شود.

در تعداد کمی از کودکان ، پاهای تخت انعطاف پذیر به جای اصلاح با رشد ، سفت و سخت می شوند. این موارد ممکن است نیاز به ارزیابی پزشکی بیشتری داشته باشند.