تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان

پای پرانتزی یکی از مشکلات شایعی است که به علل مختلفی رخ میدهد. تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان توسط متخصص ارتوپدی خوب صورت میگیرد.تغییر شکل پاها و پرانتزی شدن آنها علاوه بر اینکه زیبایی اندام را تحت شعاع قرار میدهد مشکلات حرکتی را در فرد مبتلا ایجاد می کند.پس اگر شما هم به این مشکل مبتلا شده اید و در پی یافتن علل و نحوه تشخیص و دیگر اطلاعات در این زمینه هستید اول از همه به منظور جلوگیری از پیشرفت بیشتر بیماری به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و سپس خواندن این مقاله را از دست ندهید!

تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و تشخیص علت پای پرانتزی  و درمان آن همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان

پاها دارای فرم مشخصی می باشند. هرگونه انحراف از حالت عادی نیاز به درمان دارد.اگر پاها به سمت خارج انحراف یابد به اصطلاح پاهای شما دارای شکل پرانتزی شده است و اگر به سمت داخل انحراف یابد شما دچار پای ضربدری شده اید.زانو ها به صورت معمولی و نرمال دارای 3 تا 6 درجه قوس به سمت خارج هستند در صورت کم شدن و یا زیاد شدن این انحراف شما دچار عارضه شده اید.تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان توسط مراجعه دقیق و به موقع به متخصص ارتوپدی صورت میپذیرد.در صورت مشاهده ی هرگونه انحراف در فرم مفاصل پاهایتان ضروریست در اسرع وقت و به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری به متخصص ارتوپدی خوب و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

لیست بهترین متخصصین پای پرانتزی در تهران

به منظور سهولت در تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان ما لیستی از بهترین متخصصین ارتوپدی را در اختیارتان قرارمیدهیم تا در اسرع وقت برای درمان و تشخیص مشکل خود اقدام نمایید.

۱- دکتر احمد رضا میربلوک

فوق تخصص جراحی ستون فقرات – عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

۲- دکتر فرزاد مریخ بیات

جراح و متخصص ارتوپدی – جراحی های فوق تخصصی دست و زانو

۳- دکتر مجید محسنی کبیر

متخصص ارتوپدی

۴- دکتر سید فرید نقش بندی

متخصص ارتوپدی-متخصص طب فیزیکی

علائم پای پرانتزی در بزرگسالان

علائم پای پرانتزی در بزرگسالان قابل مشاهده و به شرح زیر است اما برای تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان به صورت دقیق باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

• تغییر میزان انحراف زانوها
  • افزایش انحراف زانوها به سمت خارج
  • درد در ناحیه زانو
  • بی حسی زانوها و پاها

علت پیدایش پای پرانتزی

پیدایش پای پرانتزی دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که تشخیص دقیق علت آن توسط پزشک ارتوپد امکان پذیر است.با این وجود چندین علل رایج پای پرانتزی در بزرگسالان به شرح زیر می باشد:

• پوکی استخوان
  • افزایش وزن
  • شرایط سخت بدنی
  • وجود تومور
  • آسیب دیدگی زانو
  • کاهش ویتامین دی
  • ژنتیکی و مادرزادی
  • از بین رفتن و تخریب شدن صفحه های رشد
  • وجود عفونت

عوارض ابتلا به پای پرانتزی

اگر دچار پای پرانتزی شده اید و درد دارید شما باید به منظور تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان در اسرع وقت و در جهت جلوگیری از بروز عوارض زیر به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید و مراحل درمانی تان را آغاز کنید.

عوارض ابتلا به پای پرانتزی در صورت عدم مراجعه به موقع به متخصص ارتوپدی خوب به شرح زیر می باشد:

• آرتروز زانو
  • آسیب رسیدن به مینیسک زانو
  • تخریب و آسیب به غضروف زانو
  • ناتوان شدن در انجام فعالبت های روزانه
  • درد شدید
  • بی حسی

برای تشخیص و درمان پای پرانتزی در بزرگسالان چه زمانی باید به پزشک ارتوپدی مراجعه کرد؟

تشخیص پای پرانتزی در بزرگسالان

پای پرانتزی در بزرگسالان در هر سنی و بنابردلایلی که در قسمت فوق به آن اشاره شد میتواند ظهور پیدا کند.در صورتی که در پاهای خود انحراف بیش از حد را مشاهده میکنید بهتر است به متخصص ارتوپدی جهت تشخیص ودرمان زودهنگام مراجعه نمایید.حال اگر این انحراف باعث پیدایش عوارضی همچون درد، بی حسی و ناتوانی در انجام فعالیت های روزانه شود باید در اسرع وقت و بدون اتلاف وقت به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید تا از بروز عوارض جبران ناپذیر و دردناکی همچون آسیب به غضروف و مینیسک،آرتروز و عوارض دیگری که به آن اشاره شد جلوگیری شود.