درمان سیاتیک پای چپ چیست؟

یکی از پر تکرار ترین سوالات مراجعین کلینیک دکتر میر این است که:درمان سیاتیک پای چپ چیست؟ از این رو به دلیل شایع بودن این سوال در میان بیماران ما تصمیم گرفتیم به شرح به توضیح این سوال بپردازیم و همه ی راه حل های درمانی برای بهبود درد رگ سیاتیک را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما هم به دنبال یافتن راه حل های درمان سیاتیک پای چپ یا هر دو پا هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید!

What-is-the-treatment-for-sciatica-of-the-left-leg

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید .

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی،از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

سیاتیک چیست؟

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است. ریشه آن در قسمت پایین کمر است و به سمت پا امتداد می یابد و انتهای عصب را از طریق پا ایجاد می کند. درد سیاتیک یا عصب سیاتیک متمرکز در ناحیه کمر است و علت آن معمولاً اختلال دیسک در ستون فقرات است که باعث تحریک یا التهاب عصب می شود.  وجود تومور و عفونت نیز می تواند باعث التهاب عصب سیاتیک و در نتیجه درد کمر و پا شود.

1.استراحت

از استراحت در بستر به طور سنتی برای درمان سیاتیک پای چپ استفاده میشود. اما این روش چقدر مفید است؟ برای بررسی اثربخشی استراحت در
بیماران مبتلا به سیاتیک ، گروهی به انجام تحقیقات در این زمینه پرداختند و به نتایج مثبتی در این زمینه رسیدند و در پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟ استراحت و دوری از انجام فعالیت های سنگین را به عنوان درمانی مفید ذکر کردند. سایر گزینه های درمانی سیاتیک به علت آن بستگی دارد و رسیدگی به علت اصلی آن است.

2.تمرینات کششی

انواع تمرینات نرم کننده و کششی کمر برای کمک به افراد در بهبودی از سیاتیک استفاده می شود.برای استفاده از این نوع درمان در پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟ باید در نظر داشته باشید که انجام تمرینات کششی را حتما تحت نظر متخصص ارتوپدی و به توصیه او انجام دهید تا دچار عوارض جانبی نشوید.

3.مصرف دارو

در پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟  میتوانید از دارو تحت نظر پزشک ارتوپدی استفاده نمایید.داروهای مورد استفاده در درمان سیاتیک شامل مسکن ها ، شل کننده های عضلانی ، ضد التهاب ها و داروهای ضد افسردگی است. داروهای ضد افسردگی در واقع می توانند با کاهش درک درد در مغز در این زمینه کمک کنند.داروهای دیگری که می توانند مفید باشند شامل گاباپنتین (نورونتین) و دولوکستین (سایمبالتا) هستند. داروهای کورتیزون که به صورت خوراکی یا با تزریق موضعی (تزریق اپیدورال) تجویز می شوند ، گاهی می توانند در تسکین درد سیاتیک مفید باشند.

داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن ،ناپروکسن ، ایبوپروفن می تواند در پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟ تاثیر گذار باشند.

4.کمپرس گرم و سرد

برای بهبود درد ناشی از رگ سیاتیک پای چپ و یا هر دو پا، شما میتوانید از کمپرس یخ و یا گرم استفاده نمایید.حمام آب گرم می تواند در کاهش درد شما موثر واقع شود.همچنین استفاده از بسته یخ در پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟ مفید میباشد. در استفاده از این درمان سیاتیک پای چپ حتما در نظر داشته باشید که کمپرس یخ و یا گرم به صورت مستقیم با پوست پایتان در تماس نباشد .زیرا منجر به حساس و نازک شدن
پوستتان میشود.

5.جراحی

گاهی اوقات می توان برای پاسخ به سوال درمان سیاتیک پای چپ چیست؟  جراحی درد سیاتیک که به دلیل فشرده سازی عصب در قسمت پایین ستون فقرات ایجاد می شود ، اقدامات جراحی لازم باشد. گاهی اوقات متخصصان مدیریت درد به بیماری های مزمن سیاتیک کمک می کنند.

چه پزشکی سیاتیک را درمان می کند؟

درمان سیاتیک پای چپ چیست؟

برای درمان قطعی رگ سیاتیک باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. پزشک در ابتدا شما را معاینه میکند و در صورت نیاز تست های تشخیصی را برایتان تجویز می نماید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی،از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.