درمان خار پاشنه با صابون

استفاده از درمان خار پاشنه با صابون یکی از چندین درمان خانگی خارپاشنه می باشد.خار پاشنه یک بیماری است که باعث رسوب کلسیم شده و منجر به نفوذ استخوانی در زیر استخوان پاشنه پا می شود. ما در این مقابه به بررسی درمان خار پاشنه با صابون و 7 درمان خانگی دیگر برای این عارضه میپردازیم.لازم به ذکر است که همه ی این روش ها موقتی بوده و به منظور درمان سریع و قطعی خار پاشنه باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

Treatment-of-heel-spurs-with-soap

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی،از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

8درمان خانگی خار پاشنه

خار پاشنه یک بیماری است ، که باعث رسوب کلسیم می شود و منجر به نفوذ استخوانی در زیر استخوان پاشنه می شود. این عارضه غالباً به التهاب بافتهای همبند بین پا و استخوان پاشنه مربوط میشود و بنابراین شما را دچار درد می کند. همچنین ممکن است منجر به تورم ، تحریک و ضعیف شدن استخوان قوس پا شود. خار پاشنه گاهی دردناک است  (مثل فرو کردن یک چاقو در حفر پاشنه پا توصیف می‌شود) . تشخیص و درمان قطعی خار پاشنه فقط و فقط با مراجعه به کلینیک پا و پزشک ارتوپدی امکان پذیر است .پزشک در حالی که ممکن است درمان هایی شامل ورزش ، داروهای ضد التهاب،
جراحی و در برخی موارد بین بردن رسوبات کلسیم را تجویز نماید ، چند راه حل طبیعی و درمان خار پاشنه با صابون برای کمک به شما در مقابله با درد ناشی از این عارضه وجود دارد.

در اینجا8درمان خارپاشنه آسان آورده شده است که می تواند درد شما را تا زمان مراجعه به پزشک و درمان قطعی توسط او تسکین دهد.

1.درمان خار پاشنه با صابون

درمان خار پاشنه با صابون، یکی از درمان های طبیعی پرطرفدار می باشد زیرا استفاده از این روش بسیار آسان است. شما میبایست برای مدتی پاهای خود را با صابون انتی باکتریال بشویید. این صابون ها را میتوانید از داروخان تهیه نمایید.پس اگر بع این عارضه مبتلا هستید جهت کاهش درد از درمان خار پاشنه با صابون استفاده نمایید.

البته در نظر داشته باشید که استفاده از درمان خار پاشنه با صابون موجب مزمن شدن خار پاشنه شده و منجر به تعویق افتادن درمان واقعی تان میشود. توصیه میشود برای درمان به موقع خارپاشنه و جلوگیری از پیشرفت آن در همان ابتدای پیدایش به پزشک ارتوپدی مراجعه نمایید.

2.حمام نمک اپسوم

علاوه بر درمان خار پاشنه با صابون، درمان با نمک اپسوم نیز توصیه میشود. نمک اپسوم چیزی جز سولفات منیزیم نیست. جالب اینجاست که بیشتر منیزیم بدن ما در استخوان ها ذخیره می‌شود مقداری نمک اپسوم را در آب بپاشید و پاها را در آن فرو کنید. همچنین می توانید با آن به آرامی پاشنه های پا را ماساژ دهید.

3.درمان خار پاشنه با روغن

روغن های اساسی خالص مانند رزماری یا اسطوخودوس و حتی روغن های روزمره مانند روغن نارگیل و زیتون به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن می توانند به کاهش درد و درمان خانگی خار پاشنه کمک کنند. روغن نارگیل همچنین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند که پاشنه های شما را نرم می کند. استفاده از این روش نیز همانند درمان خار پاشنه با صابون آسان است و فقط کافیست روغن را کمی گرم کنید و آن را عمیق اما آرام به پاشنه خود بمالید.

4.سرکه سیب

عملکرد سرکه سیب در درمان خار پاشنه به این صورت است که سرکه سیب کلسیم اضافی استخوان را بیرون می‌کشد و باعث تسکین درد می شود. می توانید پاهای خود را در یک وان آب گرم با چند قطره سرکه سیب خیس کنید یا یک حوله مرطوب آغشته به آن را برای چند دقیقه در اطراف پاشنه خود بپیچید.

5. کمپرس یخ

اگر به دنبال تسکین سریع هستید، باید به دنبال ایجاد سرما در ناحیه مورد نظر باشید. استفاده از کیسه یخ روی ناحیه آسیب دیده برای چند دقیقه راهی عالی برای تسکین تورم و درد است. از قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی پاشنه پا خودداری کنید( از کیسه یخ استفاده کنید یا آن را در حوله قرار دهید.)

این روش درمانی نیز همانند درمان خار پاشنه باصابون بسیار آسان و کاربردی میباشد.البته لازم به ذکر است که همه ی این روش ها جهت تسکین درد است و برای رفع اساسی عارضه باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

6.جوش شیرین

ششمین درمان خانگی خار پاشنه استفاده از جوش شیرین است. با مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری جوش شیرین در آب ، یک خمیر درست کنید و آن را روی پاشنه خود بمالید. جوش شیرین همچنین به تعادل سطح PH کمک می کند.

7.روغن بذر کتان

روغن بذر کتان سرشار از اسید آلفا-لینولنیک است ، نوعی اسید چرب امگا 3 ، که به التهاب حمله می‌کند. مقداری روغن بذر کتان را در آب گرم بریزید و یک حوله را در آن فرو کنید. حوله را به دور پاشنه خود بپیچید و یک بالشتک حرارتی روی آن قرار دهید. حداقل یک ساعت آن را بگذارید و از حرکت در این دوره خودداری کنید.درمان خار پاشنه با صابون برای افرادی که این مواد را در اختیار ندارند روش آسان و سریعتری محسوب میشود.

8. مصرف غذاهای ضدالتهاب

برخی مواد خاص مانند زردچوبه ، زنجبیل ، فلفل قرمز و دانه های زیره به دلیل خواص ضد التهابی قوی شناخته شده اند. این غذاها حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و پلی فنول هستند که به عنوان ترکیبات محافظ عمل می کنند و می توانند به کاهش سطح التهاب کمک کنند.بعلاوه همانند درمان خارپاشنه با صابون در جهت کاهش درد نیز موثر است. می توانید با 1 قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده ، زردچوبه یا فلفل و آب گرم جوشانده درست کنید. هر وقت دردی ایجاد شد این را بنوشید. با دانه های زیره می توانید آنها را در آب بجوشانید ، صاف کرده و بنوشید تا با درد مقابله کنید.

7 درمان خارپاشنه گفته شده موقتی بوده و صرفا برای تسکین درد استفاده میشوند.شما میبایست جهت درمان قطعی به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی،از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.