بررسی 6 درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو در سایت دکتر میر

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو چگونه است؟

درمان خانگی پاره
شدن مینیسک زانو چگونه است؟

اگر مینیسک زانوتان پاره شده است، قطعی ترین راه حل  برای درمان کامل مراجعه به متخصص ارتوپد می باشد. مینیسک پاره شده به احتمال زیاد ماهها به طول می انجامد ، بنابراین مهم است که درمان خیلی زود متوقف نشود. توصیه جدی برای بهبودی مینیسک پاره شده این است که تحت یک دوره فیزیوتراپی که در درمان این نوع آسیب ها کار آمد است ، قرار بگیرید. در کنار این درمان ها شما باید از درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو در جهت بهبود دردتان استفاده نمایید. بنابراین بیایید اصول اولیه زیر را در جهت درمان پاره شدن مینیسک زانو رعایت کنیم.

همه چیز درباره ی کشیدگی مینیسک داخلی زانو

1. انجام فعالیت های سبک

درمان خانگی پاره
شدن مینیسک زانو

اولین قدم برای درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو این است که از هر حرکت ناگهانی و پرشی(مانند بسکتبال یا فوتبال) خودداری کنید.اما همچنان حرکت در زانو را حفظ کنید. هنوز هم باید سعی کنید کمی پیاده روی بروید ، در استخر شنا کنید و به طور کلی تا حد ممکن فعال باشید. کم تحرک بودن خوب است اما بی تحرک نباشید. از خم کردن زانوهایتان به طور ناگهانی و فشرده سازی آن خودداری کنید.این روش در جهت درمان پاره شدن مینیسک زانو به بهبود و کاهش درد کمک می کند.پس مراقب فعالیت هایتان باشید.

2. حفظ دامنه حرکت زانو آسیب دیده

حفظ دامنه حرکت زانو
آسیب دیده

راه حل دیگری به منظور درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو حفظ دامنه حرکت زانو آسیب دیده است. برای بهبود مینیسک آسیب دیده به طور طبیعی دامنه حرکت زانوی آسیب دیده خود را حفظ نمایید. این کار بهتر است با تمریناتی انجام شود که در آن یا نشسته اید یا دراز کشیده اید و تا جایی که دردناک نباشد به آرامی زانو را خم کرده و صاف می کنید. این نوع تمرینات باعث می شود که زانو سفت نشود و باعث بهبود جریان خون شده تا به کاهش درد مینیسک آسیب دیده و درمان پاره شدن مینیسک زانو کمک کند.

3. انجام تمرینات قدرتی

علاوه بر بازیابی دامنه حرکت در جهت درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو ، بهبود قدرت در کل پا در بهبود پارگی مینیسک بسیار مهم است.

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

تمرینات قدرتی باید روی عضلات چهار سر ران ، همسترینگ و عضلات اطراف باسن باشد. همه این عضلات برای کمک به تثبیت زانو با هم کار می کنند که به شما کمک می کند تا پارگی مینیسک دوباره رخ ندهد. تمرینات قدرتی ساده می تواند شامل : فشار دادن پا( تا جایی که دردناک نباشد) باشد.

4. تمرینات تعادلی

به طور معمول در یک مفصل سالم ، مغز قادر به درک مکان مفصل در هر زمان خاص است. این را تصورات حس عمقی می نامند. غالباً بعد از آسیب مینیسک ، تصورات زانو و پا نادرست است. اگر به آن توجه نشود ، این می تواند منجر به آسیب دیدگی و بی ثباتی بیشتر در زانو شود. روش های ساده برای بهبود این موارد در جهت درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو تمرینات تعادلی است. تمرینات تعادلی عبارتند از: ایستادن روی یک پا ، بالا آوردن پا روی پای دیگر و پرتاب توپ در حالت ایستاده روی یک پا.

انجام تمرینات تعادلی تحت نظر و تایید پزشک ارتوپد می تواند در راستای درمان پاره شدن مینیسک زانو نقش بسیار موثری داشته باشد.

5. تغذیه مناسب

نکته قابل توجه در توانبخشی و درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو ، تغذیه و رژیم غذایی مناسب است. آبرسانی بدن و مصرف کافی مواد مغذی روند طبیعی بهبودی پاره شدن مینیسک زانو را تسهیل میبخشد. بدن در حالت مداوم در حال ترمیم است. بنابراین ، به یک منبع ثابت مواد مغذی از طریق یک رژیم غذایی متعادل از غذاهای غنی و حداقل فرآوری شده نیاز دارد.

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

رژیم غذایی متناسب با این ویژگی ها باعث کاهش سطح التهاب در بدن می شود. کسانی که با پارگی مینیسک  زانو سر و کار دارند معمولاً هنگامی که زانو تحریک می شود ، پاسخ التهابی دارند. برای به حداقل رساندن اثرات التهاب بیش از حد ، استفاده از غذاهایی مانند ماهی آزاد ، زردچوبه و میوه ها / سبزیجات که غالباً در رژیم غذایی شما هستند مفید خواهد بود.

پس به منظور درمان پاره شدن مینیسک زانو ضروریست رژیم غذایی سالم و مناسبی را  تحت نظر دکتر ارتوپدی تان برگزینید.

6. استفاده از محافظ زانو

اگر همچنان با پارگی مینیسک دست و پنجه نرم می کنید ، برای بهبود دردتان و درمان خانگی پاره شدن  مینیسک زانو از محافظ و زانوبند استفاده نمایید.استفاده از محافظ منجر به ثبات زانو و کاهش درد در زانو آسیب دیده میشود.

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

6 راه کار ذکر شده درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو میباشد که در جهت بهبود و کاهش درد ناشی از پاره شدن مینیسک زانو کاربرد دارد.به یاد داشته باشید که این روش ها مشکل شما را رفع نمی کند و باید برای درمان قطعی عارضه تان به بهترین و قابل اعتمادترین متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

شما میتوانید به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.